כיצד לבצע החייאת תינוקות

כיצד לבצע החייאת תינוקות

בקרב תינוקות מתחת לגיל שנה עשויות להתקיים סיבות שונות שעשויים להוביל לדום לב ואובדן הכרה. סיבוכי פגות, מומים מולדים או סיבוכים במערכת הנשימה, מערכת העצבים המרכזית, מערכת הדם ומוות עריסה.

הכללים להחייאת תינוקות

לפני שתתחילו בפעולות החייאה

  • אל תטלטלו את התינוק וכמובן שאין טעם לשפוך עליו מים. נסו לבדוק האם הוא בהכרה על ידי ליטוף ובדיקה אם הוא מגיב.
  • אם התינוק אינו מגיב ואינו נושם ויש עמכם אדם נוסף, בקשו ממנו שיזעיק עזרה ובינתיים תתחילו לבצע את פעולות ההחייאה. במידה ואתם לבד, בצעו למשך 2 דקות פעולות החייאה שהם חמישה מחזורים של לחיצות והנשמות ורק אחר כך חייגו למד"א והזעיקו עזרה.

כך תבצעו פעולות החייאה:

  1. השכיבו את התינוק על מצע קשיח והתחילו בעיסויים.
  2. בצעו שלושים עיסויי חזה במרכז החזה כלפי מטה. (המיקום הוא שתי אצבעות תחת קו הפטמות של התינוק.) הלחיצות אמורות להיות עד לעומק של שליש מעומקו של בית החזה. מדובר על עומק של ארבעה ס"מ.
  3. הקצב אמור להיות של שני עיסויים לשנייה. ספרו בקול את הלחיצות כדי לשמור על הקצב הנכון. בתינוקות עד גיל שנה יש לבצע את העיסוי באמצעות שתי אצבעות.
  4. לאחר 30 לחיצות פתחו נתיב אוויר על ידי הטיית ראשו של הילד לאחור באמצעות הרמת הסנטר. בדקו אם יש הפרשות בפיו של התינוק וסלקו אותן במקרה הצורך.
  5. נסו לשמוע אם יש קולות נשימה ובית החזה של התינוק מתרומם. אם לא, התחילו להנשים.
  6. יש להנשים את התינוק בשתי הנשמות. ההנשמה נעשית בעדינות, לא מעומק הריאות אלא מהאוויר שתמלאו מלוא הפה. ההנשמות נעשות בו זמנית לאף ולפה של התינוק עד התרוממות בית החזה שלו. אחר ההנשמות המשיכו בעוד 30 עיסויי חזה והנשמות. כך הלאה, שתי הנשמות ושלושים עיסויים. עד להגעת איש מד"א.

חשוב לציין! באם התינוק משתעל, נושם או נע, אין לבצע לחיצות חזה. אלו עלולות הפסיק את פעילות הלב.

חשוב לדעת! התינוק בחודשי חייו הראשונים נושם כמעט רק דרך האף. לשונו של התינוק גדולה יחסית למבנה פיו ובקלות עלולים להיחסם דרכי האוויר. מסיבה זו חשוב תמיד לדאוג שמעברי האוויר באף יהיו פנויים ונקיים מהפרשות.

גם הלוע של התינוק גבוה וקדמי ביחס למבוגר ולכן הוא בסיכון גבוה יותר של שאיפת מזון. מערכת הבליעה שלו אף היא עדיין לא בשלה ומסיבה זו כל מצוקה נשימתית עשויה לעייף אותו ולהגדיל את הסיכון לאי ספיקה נשימתית.

התינוק זקוק לעזרה רפואית דחופה!

  • התינוק לא מתעורר משנתו גם לאחר שאתם מלטפים אותו ומזיזים אותו?
  • התינוק נחנק מבליעת גוף זר? עברו למדריך איך לטפל בתינוק שנחנק »
  • התינוק נחבל? בכל המקרים הללו, חשוב שתפעלו במהירות כי זהו עניין של הצלת חיים ממש וכל דקה היא קריטית.
  • תוכלו למצוא באתר מדריכים להצלת חיים נוספים.

אולי יעניין אותך – איך מבצעים החייאה במבוגרים

"הצלה ללא גבולות" מברכת אתכם ואת ילדיכם שלא תיקלעו לסיטואציות מעין אלו ותיהנו מבריאות טובה תמיד!

*מדריך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי, ואם ימצא טעות נא לעדכן אותנו ב- צור קשר.

כתבות ופוסטים נוספים
איך לטפל בדימום אצל ילדים

איך לטפל בדימום אצל ילדים

איך לטפל בדימום אצל ילדים? הילד בוודאי ייבהל למראה הדם. המבוגר האחראי בשטח חייב לוודא מה מקורו של הדימום ולדאוג לעצירתו. המשיכו לקרוא כיצד לטפל…

קרא עוד »
איך לטפל בתינוק שנחנק

איך לטפל בתינוק שנחנק

התינוק נחנק ממאכל קשה? מחלקיק משחק קטן? הוא משתעל ומשתנק? מכחיל? מאבד הכרה? אל תאבדו זמן יקר. טפלו בו על פי המדריך איך לטפל בתינוק שנחנק.

קרא עוד »
הצלה ללא גבולות - Rescuers Without Borders

הצלה ללא גבולות הינו ארגון מתנדבים ישראלי בפריסה בנילאומית המונה מעל 1,600 מתנדבים, פראמדיקים ורופאים המסורים להצלת חיים בכל העולם.